Wymiana oleju

Pomożemy dobrać najlepszy olej dla Twojego samochodu a następnie sprawnie dokonamy  jego wymiany. W naszej ofercie znajdziesz oleje renomowanych takich jak Castrol , Mobil, Elf, Total, GM i innych. Jakość oraz ilość oleju ma bezpośredni wpływ na żywotność silnika i jego osiągi.

 

Diagnostyka pojazdów

Testery usterek, zwane popularnie komputerami diagnostycznymi, stają się powszechnym wyposażeniem warsztatów samochodowych wszelkiego rodzaju. Nie ma od tego ucieczki - współczesne samochody wprost nafaszerowane są sterownikami elektronicznymi. Większość robót wymaga ich diagnozowania i dotyczy to zarówno prac przy układzie zasilania silnika czy układzie hamulcowym, jak i klasycznych napraw mechanicznych.
W razie wykrycia nieprawidłowości na desce rozdzielczej auta zapala się lampka sygnalizująca konieczność jak najszybszego odwiedzenia stacji serwisowej.
 

Usługi w zakresie OPON

Opony mają duży wpływ na bezpieczeństwo jazdy, gdyż tylko one bezpośrednio stykają się z podłożem. Warto zadbać, aby były odpowiednio napompowane i wyważone, a bieżnik nie był płytszy niż 1,6 mm.
"Łysa" opona gorzej trzyma się jezdni, wydłuża się jej droga hamowania, oraz wzrasta ryzyko poślizgu na mokrej nawierzchni.
  • wymiany opon
  • sprzedaż opon różnych producentów
  • wyważanie kół

 

Przeglądy samochodowe

Sprawdzaj na wiosnę i przed zimą:
  • Akumulator
  • Amortyzatory
  • Filtr kabinowy
  • Filtr paliwa
  • Filtr powietrza
  • Hamulce
  • Łożyska kół
  • Olej silnikowy i filtr oleju
  • Oświetlenie
  • Paski klinowe
  • Płyn spryskiwacza do szyb
  • Płyny hamulcowy i chłodzenia
  • Przewody gumowe
  • Przewody wysokiego napięcia
  • Stan opon i ciśnienie
  • Świece zapłonowe
  • Układ kierowniczy i zawieszenie
  • Układ wydechowy
  • Wycieraczki

 

Wymiana elementów zawieszenia

Jeżeli podczas jazdy po nierównej drodze słychać stukanie, najprawdopodobniej jest to oznaka wyrobionych elementów układu kierowniczego lub zawieszenia. Z uwagi na Twoje bezpieczeństwo i komfort jazdy, powinny one natychmiast zostać wymienione na nowe. Przynajmniej raz w roku sprawdzaj stan amortyzatorów. Amortyzatory zużyte w 50% powodują, że już przy prędkości 50 km na godzinę droga hamowania wydłuża się o 2 metry. Przy mokrej nawierzchni i zużytych amortyzatorach możesz wpaść w poślizg już przy prędkości 81 km/godz. Hałas dochodzący z koła samochodu może być oznaką zużycia łożyska. Zużyte łożysko należy natychmiast wymienić. Dalsze jego użytkowanie doprowadzi do uszkodzenia koła, a w skrajnych sytuacjach do jego zablokowania, co może być przyczyną wypadku drogowego.
  • wymiana amortyzatora
  • wymiana łożyska przedniego i tylnego
  • wymiana osłony gumowej przegubu
  • wymiana końcówki sworznia
  • wymiana tuleji wahacza

Klimatyzacja samochodowa

Producenci samochodów zalecają ponowne napełnienie systemu klimatyzacji co 2 lata, jednak zwykle nie uwzględnia się tego w trakcie zwykłego harmonogramu przeglądu technicznego.
Około 10-15% systemów klimatyzacji samochodowej ma wyciek czynnika chłodniczego co roku, co oznacza, że jeśli pojazd ma więcej niż 2 lata wymaga ponownego napełnienia układu.
  • napełnianie układu klimatyzacji
  • sprawdzanie szczelności układu
  • dezynfekcja układu klimatyzacji
  • wymiana filtra kabinowego (przeciwpyłowego)

 

Hamulce

Systematycznie kontroluj stan hamulców i pamiętaj, że minimalna grubość klocka hamulcowego nie może być mniejsza niż 2 mm. Przegrzane, zbyt cienkie lub nierówne tarcze hamulcowe należy natychmiast wymienić na nowe. Przy każdej wymianie tarcz należy koniecznie wymienić klocki hamulcowe.
  • wymiana klocków
  • wymiana tarcz
  • wymiana szczęk hamulcowych
  • wymiana cylinderków
  • czyszczenie klocków hamulcowych
  • czyszczenie szczęk hamulcowych

 

Tłumiki

Układ wydechowy nieprawidłowo dobrany do oporów przepływu, pojemności, zasad pracy i mocy silnika, może przyczynić się do osłabienia osiągów jednostki napędowej. To z kolei skutkować może zmniejszoną mocą i momentem obrotowy silnika przy jednoczesnym podwyższonym zużyciu paliwa, a w skrajnym przypadku doprowadzić może do przegrzania silnika, skrócenie jego żywotności i konieczności remontu.
  • wymiana tłumika środkowego
  • wymiana tłumika końcowego
  • wymiana katalizatora

 

Skrzynia biegów

W nowoczesnych samochodach występują dwa rodzaje skrzyni biegów – ręczna i automatyczna. W obsłudze ręcznej skrzyni biegów niezbędne są następujące elementy: sprzęgło, pedał sprzęgła oraz dźwignia zmiany biegów. Sprzęgło odpowiedzialne jest za przeniesienie mocy z silnika do skrzyni biegów. Dokonuje się tego za pomocą tarczy sprzęgła, której powierzchnia wykonana jest z materiału użytego również w okładzinie szczęk hamulcowych. W miarę upływu czasu powierzchnie tarczy sprzęgła zużywają się - dlatego tarczę należy regularnie wymieniać. Zużycie sprzęgła zależy od wielu czynników. Zużyte sprzęgło możemy rozpoznać, kiedy:
  • występują trudności ze zmianą biegów lub wrzuceniem na tzw. „luz”
  • wzrastają obroty silnika, ale prędkość się nie zmienia
  • trudno jest wjechać na wzniesienie
  • w środku samochodu czuć swąd spalenizny

Zawieszenie i układ kierowniczy

Nowoczesne zawieszenie i układ kierowniczy składają się z wielu elementów, które powinny być okresowo sprawdzane. Uszkodzone amortyzatory, resory, tulejki, sworznie, wahacze lub inna część układu kierowniczego i zawieszenia mogą utrudnić panowanie nad pojazdem, nierówne zużycie opony, stukające odgłosy, nieefektywne hamowanie i niewygodne prowadzenie, co z kolei może doprowadzić do całkowitej utraty kontroli nad pojazdem.